Jagen tijdens corona

Op 25 januari 2022 heeft er een persconferentie plaatsgevonden waarbij de versoepelingen m.b.t. de coronamaatregelen zijn bekendgemaakt. Momenteel gelden er geen regels voor de maximale groepsgrootte in de buitenlucht. Dit betekent dat jagen, trainen met de jachthond, valdwildafhandeling etc. in grotere groepen weer is toegestaan. De Rijksoverheid geeft wel aan om thuis niet meer dan 4 personen vanaf 13 jaar per dag te ontvangen. Zodra er wijzigingen plaatsvinden zullen wij deze pagina weer updaten.

De Jagersvereniging adviseert haar leden om de COVID-19 gedragsregels na te volgen. Het maximaal oprekken van de COVID-19 gedragsregels schaadt het maatschappelijke draagvlak voor de jacht, waardoor u op de langere termijn uw eigen belangen schaadt.

Meer informatie over corona in Nederland

Corona in Duitsland