Voorzitter Jagersvereniging Afdeling Utrecht

De afdeling Utrecht is de belangenbehartiger van jagers, voorjagers en wildbeheereenheden. Het werkgebied van de Jagersvereniging afdeling Utrecht beslaat de gehele provincie Utrecht. Circa 1500 individuele jagers (jachtaktehouders) en alle 9 wildbeheereenheden van de provincie.

De afdeling Utrecht is op zoek naar een nieuwe voorzitter nu de huidige voorzitter kenbaar heeft gemaakt niet beschikbaar te zijn voor een nieuwe termijn. Tijdens de najaarsvergadering op 14 november hoopt de afdeling dan de voordracht van een nieuwe voorzitter te kunnen doen.

Samen en in overleg met de Media & Pr medewerker wordt de voorzitter regelmatig voor de interne communicatiekanalen en externe media gevraagd om als woordvoerder op te treden. Als voorzitter bent u de spreekbuis van de 1500 Utrechtse leden, die zich dagelijks bezighouden met de balans in het veld, weidelijkheid en duurzaam benutten.

Expertise

Als voorzitter  van de afdeling wordt verwacht dat u kennis hebt van en affiniteit heeft met de jacht en de Jagersvereniging, bij voorkeur uit eigen ervaring. Verder beschikt u over verschillende – voor deze positie – essentiële kwaliteiten:

• beschikt over goede communicatieve vaardigheden
  • bent een effectieve vergaderaar en denkt op hoofdlijnen
  • kijkt naar de lange termijn met oog voor het belang van de totale vereniging
  • heeft gevoel voor politieke verhoudingen & processen
  • weet de mening van de achterban (aangeleverd door het bureau/eigen ervaring) te benutten en te integreren in uw eigen oordeel
  • verbindend leider

Bent u de verbindende en doortastende leider die al zijn of haar kwaliteiten inzet voor het grotere belang van de Jagersvereniging? Wilt u de verbindende factor zijn binnen afdeling Utrecht en ook vanuit de jacht naar de maatschappij? Solliciteer dan door een motivatiebrief en cv te sturen naar het bestuur van de afdeling: [email protected] . Uiteraard kunt u daar ook terecht voor vragen en/of nadere toelichting.

Uiteraard wordt uw belangstelling vertrouwelijk behandeld.

Benoeming

De voorzitter van de afdeling Utrecht wordt op voordracht van de leden tijdens de najaarsvergadering op 14 november door de afdelingsvergadering in functie benoemd.