Rolf Overdiep nieuwe voorzitter Jagersvereniging

Rolf Overdiep is met unanieme steun van de Ledenraad van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging op 11 juni jl. gekozen als nieuwe voorzitter van de vereniging. Ook de twee kandidaten voor de Raad van Advies en een nieuw bestuurslid, die in dezelfde Ledenraadsvergadering door de vertrouwenscommissie werden voorgedragen, konden rekenen op brede steun van de Ledenraad. Met de aanstelling van deze vier nieuwe, zeer ervaren bestuurders, zijn de bestuurlijke organen van de Jagersvereniging weer op sterkte.

In een buitengewone ledenraadsvergadering op 12 maart jl, heeft de Ledenraad besloten een vertrouwenscommissie in te stellen met als doel zorg te dragen voor het werven van een nieuwe voorzitter van het Landelijk Bestuur en een lid voor de Raad van Advies van de vereniging. Doordat zich op de valreep van de sollicitatietermijn meerdere zeer geschikte kandidaten meldden, is besloten een extra lid voor de Raad van Advies aan de Ledenraad voor te stellen. Tevens werd met het voorstellen van een extra lid van het Landelijk Bestuur – naast de nieuwe voorzitter – alvast voorgesorteerd op het aanstaande vertrek van voorzitter a.i. Christiaan van Daalen in september van dit jaar.

Zin in nieuwe uitdaging

De vertrouwenscommissie ziet in Rolf Overdiep iemand die openstaat voor verschillende geluiden en meningen, maar tegelijkertijd richting geeft zodat vervolgens acties in gang kunnen worden gezet. De opvolger van Theo ten Haaf gaf gisteren in de Ledenraad aan ‘veel zin te hebben in zijn nieuwe uitdaging’. De nieuwe voorzitter begint eind juni, wanneer hij na zes jaar de voorzittershamer bij de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Natuurtoezicht (KNVVN) neerlegt. Andries Mak van Waay en Arjen Piëst treden aan als nieuw lid van de Raad van Advies van de Jagersvereniging. Frank Petter, oud-burgemeester van Bergen op Zoom, is benoemd als lid van het Landelijk Bestuur van de Jagersvereniging.